Про подружнє життя

Сучасний світ нам часто здається ворожим. Привести в нього ще нових людей, а ще й багато, ще й ділитися з ними всім і жертвувати заради них своїм життям і здоров’ям, відпочинком, спокоєм!?

Хто здатний на це?

Однак, слід зазначити, що елементи моральної, а подекуди і економічної кризи переживає не лише Україна. Це світовий процес, який тривожить сьогодні Церкву і всіх людей доброї волі нашої планети, що жінки не знають істинної правди цієї трагедії, вони не знають, що гріхом є і вживання контрацептивів, які також руйнують в утробі матері зароджене життя. Крім цього, в об’єктивну ,,змову проти життя” замішані міжнародні фармацевтичні установи Америки і Європи, що пропагують і планують справжні походи на користь розповсюдження контрацепції, стерилізації та абортів. Нарешті, “участь у цій змові часто беруть також засоби масової інформації, утверджуючи в людській думці культуру, яка вважає застосування контрацепції, стерилізації, абортів і навіть евтаназії за ознаку свободи й поступу, натомість постанову беззастережної оборони життя подають як ворога цих надбань”.

Навіть швидкий погляд на історію розвитку планування сім’ї виявляє цікавий зв’язок. Маргарет Зангер, засновниця Ліги контролю народжуваності, переіменованою після розгрому фашизму в Міжнародну Федерацію Планування Сім’ї, була членом ордена розенкрейцерів, пов’язаного ідеологічно з орденом тамплієрів. В ХХ столітті одним з найвідоміших представників “Ордена тамплієрів” був Алістер Кроули – ідеолог сучасного сатанізму. Який образ жінки надають як ідеал всі програми планування сім’ї та сексуальної просвіти? Безстидна (”та, що подолала «хибний сором»), похітлива (”що вміє насолоджуватися власною сексуальністю”), вона сприймає дітонародження як зло, від якого необхідно застерігатися (”виконує принцип відповідального батьківства”). Релігійні норми життя враховує застарілими (”сучасна”, “пізнала істинні цінності”). Саме слово контрацепція – слово, що складається з двох contrary – проти і accept – приймати. Це засоби, скеровані проти прийняття в сім’ю дітей. Деякі з протизаплідних засобів фактично володіють абортивною дією, штучно перериваючи на найраніших стадіях життя ембріона, а тому до їх вживання застосовні думки, що відносяться до аборту.

До таких засобів відноситься:

  • внутрішньоматковий засіб(«спіраль») – дротоподібний пластмасовий або металевий виріб, насичений хімічними речовинами. Засіб фізично і хімічно перешкоджає імплантації ембріона в матці, засіб вводить у матку лікар. Можливі ускладнення – кровотечі, інфекції, перфорація матки, загроза позаматкової вагітності.
  • Таблетка «наступного дня» – дві гормональні таблетки, які спричиняють гормональну бурю в усьому організмі, зокрема в стінці матки і перешкоджає приживленню зародка, приймаються упродовж 72 годин після статевого акту. Спричиняє кровотечі, великий ризик розвитку злоякісних пухлин.
  • Абортивні таблетки різного вмісту, пригнічують розвиток ембріону, можна застосовувати при досить великому терміні вагітності, впливають на гормональну систему. Можливі кровотечі, психічні проблеми.
  • Контрацептивні гормональні таблетки і засоби типу «депо» впливають на зачаття, чіткої згоди в середовищі лікарів про механізм їх дії не знайдено: у механізмі їх дії вказаний негативний вплив на ендометрій(внутрішню оболонку матки), що перешкоджає імплантації зіготи (заплідненої яйцеклітини), – як додатковий механізм контрацепції. Основним механізмом є запобігання овуляції, тобто в принципі дозрівання яйцеклітини. Якщо воно все ж таки відбувається, не допускають імплантації ембріону. Потрібно їх приймати кожен день, або колоти раз в 3 місяці. Порушують нормальні процеси в організмі, викликають нудоту, кровотечі, підвищення ризику розвитку злоякісних пухлин.

Примітка. Якщо ці засоби призначаються з лікувальною метою, їх застосування допустиме.

Інші контрацептивні засоби діляться на механічні (презервативи, діафрагми, перерваний статевий акт), хімічні (губка, гель, таблетки що діють на сперматозоїди), стерилізація (вазектомія у чоловіків, перев’язування маткових труб у жінок)

Християнському подружжю слід пам’ятати, що продовження людського роду є однією з основних цілей Богом установленого шлюбного союзу.

Навмисна відмова від народження дітей з егоїстичних спонук знецінює шлюб і є безперечним гріхом. Разом з тим подружжя несе відповідальність перед Богом за повноцінне виховання дітей. Одним з шляхів реалізації відповідального відношення до їх народження є утримування від статевих відносин на певний час(3Мс.15:19-28; 1Кор.7:1-5). Очевидно, що рішення в цій області подружжя повинні приймати з обопільної згоди і з молитвою. Бог сильний відкрити і закрити утробу. Хоча, чи є в Біблії приклади молитов про закриття утроби? Апостол Павло пише в посланні до Тимофія, що жінка спасеться дітородженням, ЯКЩО перебуватиме у вірі, любові і посвяті з розвагою. Важливо виховати народжених діточок для Господа, любити свого чоловіка і спілкуватися з ним. Можна, розважаючи, збільшити інтервал між народженням діточок, якщо жінка хвора, мати час, щоб її вилікувати. Подружжя може жити, використовуючи методи розпізнавання плідності. Коли немає наміру зачати дитину, подружній акт відбувається лише в неплідний період жінки, а в плідний період подружжя стримується від нього.

Це тип мислення і спосіб життя подружньої пари, в основі якого лежить відкритість життю і повагу до гідності людини, відкритість для подружнього діалогу та діалогу з Богом, що виключає використання будь-якого методу або засобу проти зачаття. Ці методи дозволяють дружинам розпізнавати свої дні, коли можливе, або неможливе зачаття, і в порозумінні з Творцем і одне з одним планувати / відкладати вагітність.

Це не контрацепція!

Будь-яка контрацепція спрямована на повне або тимчасове знищення здатності до відтворення потомства одного або обох подругів. Ви просто пізнаєте, як працює Ваш організм, в які дні зачаття можливе, а в які – ні.

Надійність

МРП(методи розпізнавання плідності) часто називають ненадійними. Це неправильно. при правильному використанні МРП ефективніше будь-якої контрацепції.

Це дуже складно

Критики стверджують, що застосовувати МРП – надто складно. Це не так. Процедури, пов’язані з МРП, займають 3 хвилини в день. Хвилина – на вимірювання температури, хвилина – на спостереження інших ознак і хвилина – на занесення даних у графік. Стільки ж часу йде, наприклад, на чистку зубів. Завдяки цим нескладним маніпуляціям ми точно можемо знати, чи може подружній акт сьогодні привести до зачаття. Що робити з цими даними – справа кожної подружньої пари.

Хіба в Біблії є щось про термометри?

Перший опис представлено в Біблії, в Книзі Левит (15-й розділ). У тексті описано, коли юдейському подружжю пропонується вступати в подружню близькість. Враховуючи, що за часів, коли була написана Книга Левіт, більшість жінок мали нормальні за тривалістю цикли (близько 28 днів), ці приписи сприяли тому, що подружній акт відбувався в час, найбільш сприятливий для зачаття хлопчика(при співжитті саме в момент овуляції 75% імовірності народження хлопчика). Передбачається, що дотримання норм Книги Левіт забезпечило євреям високу народжуваність і виживання серед інших, більш великих і вороже налаштованих язичницьких народів. В Біблії також є фрагменти, які засуджують неприродний статевий акт і спонукають подружжя до нормальної близькості, повної любові, довіри і взаємоповаги (1 Кор 7:4-5, Євр. 13:4, 1:01 пісні і т.д.).

Методи розпізнання плідності мають цілу низку переваг: не викликають змін в природних процесах організму, дозволяють вибрати оптимальний час для зачаття (особливо важливо для пар зі зниженою здатністю до відтворення потомства), дозволяють відповідально планувати продовження роду. Також вони зберігають природність інтимної близькості і повагу до обох подругів, ефективні при нерегулярних циклах, після пологів, при годуванні груддю, перед менопаузою, припускають мінімальні витрати (аркуш паперу, олівець і термометр) дають точну інформацію про день зачаття, дозволяють своєчасно виявити порушення в репродуктивній системі і при вагітності. Список можна продовжити. Найголовніше, що метод допомагає подружжю пізнати дивовижний задум Творця щодо подружжя, звільнитися від страхів і будувати інтимне (і не тільки!) життя в атмосфері взаємної поваги.

Пройти навчання методу можна, якщо є бажання. Кілька занять з вивчення МРП і покупка термометра при наявності серйозної мотивації не є нездоланною перешкодою.

– Якщо метою є уникнення зачаття, то в чому полягає відмінність між методом розпізнавання плідності і контрацепцією?

Отже відмінність полягає у різних стилях життя і в різній сексуальній поведінці особи. Той факт, що людська любов набирає форми статевих стосунків і в цей спосіб пов’язується з передаванням життя, не залежить від довільного вибору нашої свободи. Це даність від Господа. У контрацепції подружній акт, який за своєю природою глибоко пов’язаний з відповідальним рішенням, відділений від відповідальності і контрацептиви спричинюють непотрібність зміни статевої поведінки. Внаслідок чого приходить відчуття «безпеки», вседозволеність, а потім і незадоволення своєю дружиною або чоловіком.

Натомість у випадку використання закону (як у книзі Левит, 15 розділі, якщо підсумувати написане – жінка нечиста 7 днів з початку місячного очищення, потім вона нечиста ще 7 днів, на 8 день має принести жертву, і тоді стає чиста, тобто може бути зі своїм чоловіком в інтимних стосунках з вечора 15 -16 дня циклу. З медичних досліджень відомо, що овуляція відбувається в середньому на 13-15 день циклу, яйцеклітина здатна до запліднення 24 години, деколи до 48 годин. В більшості циклів, де подружжя утримується до 16 дня, це вже час, коли жінка вже не може завагітніти) або методу розпізнавання плідності, саме людина змінює статеву поведінку: свобідна воля виражається у відмові від виконання подружнього акту. Така відмова враховує пов’язану з цим відповідальність, звільняє від страху, підсилює взаємний потяг у подружжя в дозволений час, відповідає написаному в Святому Письмі про необхідність утримуватися одне від одного за згодою для посту і молитви, а потім сходитися разом, щоб не спокушав сатана ( 1Кор.7:2-6)

Для ефективного навчання методу потрібно пройти спеціальні курси. На сайті http://www.family-institute.org.ua/ можна знайти місце навчання методиці в різних містах України, або написати запит де можна навчити консультантів для церкви за адресою olkuka@ucu.edu.ua.

Використана література:
1. «Мандруючи до зрілості» за редакцією Терези Круль та Марії Рись, Львів, «Свічадо»2006.
2. «Біоетика для кожного» Рамон Лукас Лукас «Свічадо» 2007


Тамара Лехновська